התקשרו : 054-4520506
"למרות שאף אחד לא יכול לחזור אחורה וליצור התחלה חדשה כל אחד יכול להתחיל מעכשיו, וליצור סוף חדש..."
(קרל ברד)

אימון סטודנטים

אימון סטודנטים

סטודנטים צריכים לעמוד בדרישות אקדמיות ובו זמנית להצליח לנהל חיים אישיים עצמאיים וחברתיים. הם צריכים רוטינות אוטומטיות להתעוררות, לאכילה, ללמידה ולסידורים.
חלק מהסטודנטים המתמודדים עם הפרעת קשב, מגיע לשלב זה בחיים עם תחושת כישלון אותה נושא עוד מתקופות ביה"ס, כחוויה קשה ומתסכלת עקב קשיים שמלווים אותם לאורך השנים כמו:

דחיינות כרונית: אי-עמידה בלוחות הזמנים הנדרש בהגשת עבודות, למידה למבחנים, ביצוע מטלות חשובות אחרות.

קשיי התארגנות: קושי בסידור, ארגון ותיוק חומר הלימוד, איבוד או שכחה של חפצים וחומרי לימוד, תפיסה והערכה לקויה של זמן וניהול הזמן.

מוסחות: אובדן ריכוז במהלך שיעור ומבחנים או בבית עקב רעשים קוליים או ויזואליים.

נטייה לשעמום: נטייה להשתעמם בקלות ו"לאבד קשר" עם הנעשה בכיתה, בייחוד במקרים של מרצים מונוטוניים ו/ או בקורסים שאינם מעניינים אותם.

קשיים בתקשורת בינאישית: התנהגות הנתפסת בעיני הסטודנטים האחרים וסגל ההוראה כחצופה, ילדותית, חסרת התחשבות, אגרסיבית או חסרת נימוס.

פרפקציוניזם: קול פנימי ביקורתי שרואה כל הזמן את מה שלא מצליח או את מה שלא השיג, ולא רואה את הכוחות והיכולות.

אימון סטודנטים

כתוצאה מכך נוצר פער בין הפוטנציאל להגשמתו , המתבטא בביצוע חלקי או לקוי של מטלות, עבודות ומבחנים. אלה מובילים לפגיעה בביטחון ולדימוי עצמי נמוך, עד כדי יצירת חרדה ואף אנטגוניזם כלפי מסגרת הלימודים האקדמית בה הוא נמצא.

כדי להצליח להשיג את מטרותיהם, הם זקוקים לאסטרטגיות לקביעת יעדים ברורים ומציאותיים, ארגון סדרי עדיפויות, זיהוי מכשולים, ופיתוח תוכניות להתמודדות עם המכשולים. ברור, דרכי למידה יעילות, אסטרטגיות מועילות ללמידה, וכיצד להתארגן לכך. הם זקוקים לשיטות תזכורת ומעקב עצמי כדי לסיים פרויקטים וכלים לשמירה על רצף לימודים, רצף שמירה על ניהול זמן המאפשר להם לשלב בתקופה זו את כל אותם הדברים החשובים להם.

נושאים עיקריים בהם יעסוק האימון:

  • הבנת ה ADHD והשלכותיה על הסטודנט.
  • זיהוי סגנון הלמידה (חזותי, שמיעתי, תנועתי) והתאמת אסטרטגיות למידה יעילות.
  • הקניית כלים לניהול זמן.
  • יצירת שגרה בריאה המטיבה עם אורח חייו של הסטודנט.
  • שינוי דפוסי החשיבה ומעבר לאימוץ חשיבה חיובית.

הצלחתו תלויה בלקיחת אחריות אישית של הסטודנט על עבודה עם הכוחות האישיים שלו תוך נטרול החולשות כדי להשיג את היעדים הרצויים