התקשרו : 054-4520506
"למרות שאף אחד לא יכול לחזור אחורה וליצור התחלה חדשה כל אחד יכול להתחיל מעכשיו, וליצור סוף חדש..."
(קרל ברד)

סדנה לצוותי הוראה בית ספריים

סדנה לצוותי הוראה בית ספריים

בכל כיתה כיום לומדים לפחות 2-3 ילדים המאובחנים עם ADHD וזקוקים ליחס מיוחד של הצוות וקבלת תמיכה ו סיוע רב בבית הספר.

הפרעת הקשב מקשה על הילד והמתבגר בכל תחומי חייו – בתחום הלימודי, הרגשי והחברתי בעיקר כאשר הם נדרשים להשתלב במערכות לימודיות וחברתיות כאחד. הפרעת הקשב בדרך כלל מנמיכה את ביצועיו של התלמיד, ובעקבות זה מייצרת תחושות וחוויות קשות בחוויה הלימודית.
נוצר מצב שהילדים או המתבגרים לא מצליחים לעמוד בדרישות הבסיסיות שמציב להם בית הספר הכוללות : הקשבה, ריכוז, תכנון ושליטה על התנהגותם, התארגנות , התחלה וסיום מטלה ועוד.

הקשיים שמקורם בהפרעת הקשב והתסכול הרב שחש הילד או המתבגר, מול אי ההצלחות שלו בתחום הלימודי והחברתי ,מתפרצים ובאים לידי ביטוי בסיטואציות שליליות המופנות כלפי מוריו , חבריו , סיטואציות המחייבות מעורבות רבה של המורים וכל צוות בית הספר.

סדנת הורים

הביטויים ההתנהגותיים השליליים מצד הילד ,סוחפים את כל הסביבה ומותירים לעיתים רבות את המורים , חסרי אונים ומתוסכלים, ללא תמיכה, ידע ומיומנויות מספקות להתמודד עם האתגרים הרבים העולים מהמפגש הטעון של הצוות החינוכי מול הילד ומול הוריו.

בסדנה , יעמיקו המורים את הבנתם על הפרעת הקשב והשלכותיה על התלמיד בתחומי חייו השונים במטרה לקדם את התלמיד בתחום ההתנהגותי, הרגשי והלימודי.
יקבלו כלים משמעותיים ומעשיים להתמודדות עם האתגרים שתלמידי הקש"ר מזמנת להם –
להבין את הצרכים הבסיסיים של הילד, (אותם הוא מתנהג ולעיתים בצורה לא מקובלת) , ולדעת כיצד נכון להיענות להם ולצרכים הרגשיים העמוקים של התלמיד שזקוק למורה משמעותי שרואה אותו ומאמין בכוחותיו.

מה נכון לעשות מראש כדי להערך בעוד מועד ביחד עם התלמיד, כדי לא להגיע למצבי קצה
איך לבנות את שיתוף הפעולה עם ההורים ו/או צוות מטפל, ולבנות יחדיו שפה משותפת עבור הילד, וצוות חשיבה להתמודדויות השוטפות ביום יום.
מה כדאי לעשות כדי לבנות מקום בטוח עבור התלמיד ועבור הכיתה כולה.

לאורך הסדנה המורים יתבקשו , להתמקד בילד אחד מכיתתם , וליישם את העקרונות שילמדו